AKTUALNOŚCI

Zostaliśmy członkiem PIGC!

Miło nam poinformować, że od teraz mamy już dwa punkty styku z Polską Izbą Gospodarczą Czystości (w skrócie PIGC). Pierwszym był, jest i będzie Tomasz Łuczak, współwłaściciel Clean Mode Sp. z o.o. będący Certyfikowanym Trenerem oraz Ekspertem PIGC. Drugim punktem styku, który traktujemy jako wyróżnienie i potwierdzenie naszych kompetencji jest przyjęcie naszej firmy w szeregi członków tej szacownej organizacji.

Kilka słów o tym czym jest ww. PIGC:
Jest to organizacja zrzeszająca firmy z branży cleaningowej, prowadząca szereg inicjatyw, szkoleń, branżowych spotkań.
PIGC jest organizatorem szkoleń dla pracowników sektora utrzymania czystości każdego szczebla. W tym przypadku nasza oferta szkoleń w formie e-learningu uzupełni już istniejącą ofertę Izby.
Bardzo ciekawym elementem działalności PIGC jest wydawanie czasopisma – Forum Czystości, którego celem jest popularyzowanie i promowanie nowości technologicznych z branży czystości, a także publikacja ważnych, aktualnych kwestii dot. zmian prawnych. W którym to czasopiśmie już nie raz pojawiały się artykuły naszego autorstwa.
Dzięki współpracy realizowanej z organizacją – The Worldwide Cleaning Industry Association (ISSA) staliśmy się również członkiem tej największej na świecie organizacji cleaningowej. #cleanmode

Podstawy, ale profesjonalne...

CM_kurs_main.jpg

Jako osoby od lat związani z branżą utrzymania czystości o wielkiej pasji do nauczania, jesteśmy dumni z każdego prowadzonego kursu. Nasz wysoce interaktywny i angażujący styl przekazywania wiedzy sprawia, że nasz kurs online pt. "Profesjonalne utrzymanie czystości - kurs podstawowy" cieszy się wyjątkową popularnością wśród pracowników liniowych. Sam fakt, że w wielu przypadkach jest to pierwszy kurs w życiu, w jakim biorą udział, jest dla nas wyjątkowo budujący i nobilitujący. Sprawdź jak wiele informacji zawarliśmy w kursie podstawowym. Jako skoncentrowana, ale bardzo przejrzysta struktura jest interaktywną odpowiedzią na potrzeby edukacyjne tego sektora. 

Jakie są różnice w rodzajach szkoleń?

3.png

Dziś taka ciekawostka. Naszło nas, aby opisać pewne ciekawe zjawisko, a właściwie problem we właściwym rozumieniu tego czym jest szkolenie. 

Zdarza się, że podczas rozmów nasi Klienci mówią nam, że oni sami szkolą swój personel. Po doprecyzowaniu tego enigmatycznego stwierdzenia okazuje się, że mają na myśli przeprowadzenie instruktażu stanowiskowego lub przeprowadzenie szkolenia produktowego przez dostawcę chemii, lub narzędzi. To też dobrze, ale mamy tu do czynienia z różnymi procesami  


Dlatego też chcielibyśmy rozwiać wszelkie wątpliwości i krótko opisać te zasadniczo różniące się od siebie rodzaje nauczania.


1.    Instruktaż stanowiskowy – to rodzaj szkolenia przeprowadzanego przed przystąpieniem pracownika do wykonywania pracy. Ma on na celu przygotowanie pracownika do bezpiecznego wykonywania pracy na konkretnie wskazanym stanowisku pracy. Przeprowadzają go  bezpośredni przełożeni lub pracodawca, posiadający odpowiednie uprawnienia do jego przeprowadzania. Odbycie instruktażu stanowiskowego pracownik ma obowiązek potwierdzić pisemnie w karcie szkolenia w dziedzinie BHP. Takie szkolenie to po prostu obowiązek pracodawcy.


2.    Szkolenia produktowe – są to szkolenia związane bezpośrednio z prezentacją i sprzedażą produktów. Podczas ich przeprowadzania prezentowane są aspekty techniczne działania określonego produktu z oferty producenta lub dystrybutora. Takie szkolenie to na przykład instruktaż personelu z obsługi konkretnego modelu maszyny czyszczącej lub zastosowanie w praktyce określonego nazwą handlową rodzaju środka chemicznego. Taki rodzaj szkolenia to również prezentacje mające na celu zachęcenie potencjalnych nabywców do zakupu produktów. Często pracodawcy ograniczają się do szkolenia pracowników jedynie w takim zakresie, argumentując to chęcią "niezaśmiecania" głowy pracownika informacjami niepotrzebnymi mu na jego obiekcie. Czy aby na pewno jest to słuszne podejście? Z naszego doświadczenia w branży wynika, że est to o tyle błędne podejście, że automatycznie ograniczmy sobie możliwość wykorzystania takiego pracownika na innym obiekcie, choćby w kryzysowej sytuacji. Mało to razy ktoś nie przyszedł do pracy? 


3.    Szkolenia zawodowe kompetencyjne – (i tu dochodzimy do sedna sprawy) jest to rodzaj szkoleń, dzięki którym zdobywa się gruntowną wiedzę techniczną z zakresu danej dziedziny. Odbywają się one zazwyczaj poza stanowiskiem pracy. Są prowadzone według programu nauczania opracowanego przez wykwalifikowanych trenerów. Uczestnik takiego szkolenia zdobywa od podstaw lub poszerza posiadaną wiedzę i zyskuje nowe umiejętności. Zawierają one część merytoryczną poruszanych zagadnień oraz praktyczne prezentacje technik i metod możliwych do zastosowania podczas wykonywania pracy. Takie szkolenia mogą znacząco wpłynąć między innymi na efektywność pracy personelu jak i na podniesienie poziomu jakości wykonywanej usługi. 

Jeśli mówimy o branży cleaningowej, to dzięki takiemu szkoleniu zawodowemu pracownik na przykład będzie sprawnie potrafił odnaleźć potrzebne informacje np. nt. dozowania, przeznaczenia czy konieczności zastosowania środków ochrony indywidualnej na etykiecie produktu lub jego karcie charakterystyki, niezależnie od tego, jaki produkt o konkretnej nazwie handlowej mu się powierzy.


Dużo mówi się teraz o motywacji pracowników. 

Takie szkolenie może przyczynić się również do skutecznego motywowania, powodując wzrost wydajności i efektywności pracowniczej. Mówiąc krótko pracownik, któremu pracuje się lżej, któremu praca sprawia przyjemność, jest szczęśliwszy. To bardzo szeroki temat, ale wystarczy powiedzieć, że warto jest szkolić pracowników, gdyż to oni są wizytówką naszej firmy.   



 

Jak zmniejszyć ryzyko wypadków?

CM Aktualności.png
 
 
 

Dlaczego warto szkolić? 

Na przykład po to, aby każdy pracownik doskonale wiedział, żeby nigdy nie upychać dłonią śmieci w pojemniku! - Tak! Takie pomysły też się zdarzają, bo przecież dla niektórych łatwiej jest upchnąć niż wymienić worek. 


Dlatego zawsze szkólcie swoich ludzi i powtarzajcie im - "Proszę Cię, żebyś nigdy tego nie robił!" jednocześnie argumentujcie to - "Podczas takiej czynności może dojść do skaleczenia, nawet wtedy kiedy masz założoną rękawiczkę!"

Pewnego razu w jednym z obiektów, pewien człowiek wpadł na pomysł, żeby upychać dłonią zużyte ręczniki papierowe w koszu.

Chodziło oczywiście o łazienki. Kosz i worek były duże, mógł mieć nawet 100L. 

Nieszczęśliwie okazało się, że właśnie w tym dniu i w tym samym czasie, w tym oto pojemniku, "dziwnie" zawieruszyła się komuś strzykawka z niezabezpieczoną igłą........... Już wiesz, co było dalej?


Nie widać jej było, ponieważ ręczniki ją zasłaniały. 

Konieczne wtedy było wykonanie szczegółowych badań krwi w celu wykluczenia zakażenia. Okropny czas strachu!

Na szczęście wyniki były w miarę szybko i okazało się, że osoba była zdrowa. Jednak zraniony (testowany) pracownik, jego przełożony i wiele innych osób, nie tylko z zespołu obsługującego obiekt, ale i ze strony klienta, naprawdę żyło w strachu przez dłuższy czas! 
 
Tak, o takim rzeczach też uczymy w naszych szkoleniach. Podchodzimy do tematu kompleksowo
i nie omijamy brzydkich, niewygodnych tematów. Sam wiesz, jakie mogą być konsekwencje wypadku?

 

Osobiście znamy firmy, które po wypadku pracownika już się nie podniosły i chwilę później się zamknęły lub zbankrutowały.