Wizerunek pracownika, firmy i klienta...

Aktualizacja: kwi 27



Czy prywatnie, jako klienci np. galerii handlowych, marketów, obiektów sportowych etc. zwracacie czasem uwagę na to, jak wyglądają pracownicy serwisów sprzątających, lub jak czasami się zachowują wykonujący tę usługę (np. podczas rozmowy telefonicznej, gdzieś z boku, gdzie niby nikt ich nie widzi)? Ja będąc w branży, zawsze podglądałem konkurencję. Tak mi też po prostu zostało.


Niestety, nadal zdarza się, że zachowanie osób z serwisu czy ich wygląd w ten lub inny sposób pozostawia coś do życzenia. Równie często pracują np. w prywatnym ubraniu, bo jest im tak "wygodniej". Dodatkowo zdarza się, że pracownicy pracują brudnymi lub zniszczonymi narzędziami. Zupełnie nie zdając sobie sprawy z tego, że to też ma znaczenie. Widząc coś takiego, raczej nie mamy pozytywnych skojarzeń…



Kiedy ostatnio widzieliście taki przykład? Ja niestety niedawno i to właśnie zmotywowało mnie, aby jednak napisać ten wpis. Skoro są pracownicy i pracodawcy, którzy to akceptują to dlaczego oczekujemy od otoczenia, by doceniali naszą branżę?


A skoro nikt z nas tego nie akceptuje, to może niezbyt dosadnie artykułujemy nasz brak akceptacji dla takich zachowań i zaniechań?


Może po prostu winniśmy kłaść na to mocniejszy nacisk, by piętnować takie sytuacje?



Oczywiście dziś, jest dużo lepiej aniżeli choćby dekadę temu, bo np. świadomość wzrasta, ale nadal w wielu firmach czy obiektach wizerunek pracownika i sprzętu pozostawia wiele do życzenia.


Pytanie więc, czemu tak się dzieje? Proszę Cię, potraktuj to pytanie poważnie i spróbuj odpowiedzieć na nie w komentarzu pod postem w portalu LinkedIn (link do postu znajduje się tutaj). Twoja odpowiedź może bardzo pomóc nam w stworzeniu, lub poprawie jednego z naszych produktów tak, aby pomóc rozwiązać ten problem.


Tak więc dziękuję, ale to nie koniec :) czytaj dalej!



Po co o tym piszę?


Dlatego, że (jak pisałem już wcześniej) znów spotkałem "takie coś", a bardzo zależy nam na poprawie wizerunku branży i osób w niej zatrudnionych.



Dlaczego?


Ponieważ wierzymy, że dzięki takiemu działaniu, naszej pracy i realizacji założonych celów, możemy mieć realny wpływ na dobrostan nas wszystkich.


A jak chcemy to zrobić?


My jako pierwsi umieściliśmy w kursie dotyczącym profesjonalnego utrzymania czystości lekcję wypełnioną zagadnieniami związanymi z tym jak dobrze wyglądać i się zachowywać się będąc w pracy oraz jak dbać o sprzęt przed i po pracy.


Czy kiedykolwiek na kursie lub szkoleniu, w którym braliście udział, osoba je prowadząca podejmowała taki temat?

Jeśli tak to brawo, ale z naszej wiedzy wynika, że było to niezwykle rzadko.


Każdy pracownik sprzątający i jego narzędzia to wizytówka firmy sprzątającej jak i jej klienta. Za to również płaci klient. Więc czemu by nie uczyć o tym pracowników?


Z lekcji 5 modułu 1 Kursu podstawowego można dowiedzieć się co robić i jak przygotować się do pracy, żeby być dobrze postrzeganym. Można dowiedzieć się również tego, czego unikać i jak się nie zachowywać w pracy.


Wojtek.


Ostatnie posty

Zobacz wszystkie